Προφίλ
Αγαπημένα
Καλάθι
Ένα αισθησιακό καλοκαίρι παρέα με την YSL

Ένα αισθησιακό καλοκαίρι παρέα με την YSL

Τα προϊόντα της θρυλικής μάρκας που φέρουν το όνομα Yves Saint Laurent αποτελούν εγγύηση ότι θα απολαύσετε ένα παθιασμένο και όμορφο καλοκαίρι. Γιατί ακριβώς ενόψει αυτής της σεζόν σας φέρνουμε τις συλλογές με τις υπογραφές YSL;

Είναι καλή παρέα τόσο για κυρίες όσο και για άνδρες όλο το χρόνο, αλλά όσον αφορά τα αρώματα και τα διακοσμητικά καλλυντικά, η εκπομπή τους είναι εξαιρετικά αισθησιακή ακριβώς τους ζεστούς μήνες, ειδικά τα αρώματα από την περιορισμένη συλλογή που δημιούργησαν το 2008 οι μάγοι Olivier Crespe και Ζακ Καβαλιέ.

Η γυναικεία έκδοση ELLE Summer βασίζεται σε ανθισμένη παιώνια, φρέζια, μανταρίνια, σμέουρα, μόσχο, βέτιβερ και πατσουλί, και η αρσενική L'Homme Eau d'Ete - σε γκρέιπφρουτ, λεβάντα, βιολέτες, βασιλικό...

Αλλά για να βουτήξουμε βαθύτερα στη μαγεία, ας ακολουθήσουμε την ιστορία.

«Επινόησα το παρελθόν της γυναίκας, της έδωσα ένα μέλλον και θα διαρκέσει πολύ αφού πεθάνω... Μετανιώνω μόνο για ένα πράγμα - που δεν ήμουν αυτός που εφηύρε το τζιν!»

Με αυτά τα λόγια, ο μεγάλος Yves Saint Laurent (1936 – 2008) ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον κόσμο της μόδας το 2002 για να ζήσει απομονωμένος στη μαροκινή βίλα του.

Εκκεντρικότητα στον υψηλότερο βαθμό

Αλλά πριν από αυτό, κατάφερε να σημαδέψει την υψηλή ραπτική με εκκεντρικότητα στον υψηλότερο βαθμό και να αφήσει το στίγμα του σε μια ολόκληρη εποχή της μόδας - από τα μέσα του περασμένου αιώνα, στην οποία ο 17χρονος σχεδιαστής παρουσίασε ένα ασύμμετρο φόρεμα συγγραφέα σε ένα διαγωνισμό στο Παρίσι και μοιράστηκε την πρώτη θέση σε αυτόν με τον ίδιο τόσο νεαρό Karl Lagerfeld. από τότε που η Vogue δημοσίευσε τα σκίτσα του Laurent και ο Christian Dior τον προσκάλεσε ως βοηθό του το 1957 και μετά από μόλις ένα χρόνο, ο 21χρονος σχεδιαστής ανέλαβε την αυτοκρατορία του Dior.

Μετά τη θύελλα της μόδας που προκάλεσε με την πρώτη σόλο συλλογή του συγγραφέα - μια υπόκλιση στη θηλυκότητα με αντισυμβατικά μαύρα κοντά σακάκια στο στυλ του student chic, ωστόσο, την άνοδο ακολούθησε μια πτώση. Ο οικονομικός ιδιοκτήτης του Dior προτιμά πιο συντηρητικές σχεδιαστικές απόψεις και χρησιμοποίησε το γεγονός ότι ο Laurent παραλείπει τη στρατιωτική του θητεία για να τον απομακρύνει από το εμπορικό σήμα. Στον στρατό, ο Yves Saint Laurent βιώνει ψυχική κρίση, μπαίνει στην ψυχιατρική, χάνει δραστικά κιλά και κοντεύει να αποτύχει ως άνθρωπος. Η σωτηρία ήρθε με τη μορφή του επιχειρηματία Pierre Bergé, ο οποίος βοήθησε τον Laurent να ιδρύσει τον οίκο μόδας Yves Saint Laurent το 1961.

Νέα άνοδος

Η δεκαετία του '60 σημαδεύτηκε από την επιρροή του σχεδιαστή στη μόδα, σε σημείο που η Coco Chanel ισχυρίστηκε ότι ήταν ο πνευματικός της διάδοχος. Οι στιλιστικές του προβοκάτσιες, εμπνευσμένες από την ποπ αρτ, θα μείνουν στη μνήμη για πάντα και σύμφωνα με τα λόγια της ιδιοφυΐας της μόδας: «Δεν έχω δει τίποτα πιο θηλυκό από μια γυναίκα να φοράει ανδρικό κοστούμι».

Μαύρο και ροζ, μοτίβα από τη ζούγκλα και την αρχαία Κίνα, οι πίνακες του Πικάσο και του Ματίς, μια ζωή ακραίων και μόδας ως θεατρικό θέαμα αντάξιο των μεγαλύτερων μουσείων του κόσμου - αυτή είναι η κληρονομιά του Yves Saint Laurent, μαζί με διάσημα αρώματα και προϊόντα ομορφιάς από τις σειρές Opium, YSL Paris, Cinema, Manifesto, Baby Doll...

Το Black Opium είναι μόνο ένα παράδειγμα της μεθυστικής διάθεσης που εκπέμπει το άρωμα, το οποίο κυκλοφόρησε με μια σκανδαλώδη διαφήμιση το 1977. Η πρώην σύζυγος του Mick Jagger των Rolling Stones, το μοντέλο Jeri Hall, γίνεται το πρόσωπο του μεθυστικού αρώματος, που συνδυάζει φρουτώδεις τόνους και έντονα μπαχαρικά: αχλάδι και πιπέρι, γιασεμί και κέδρος, βανίλια και πατσουλί, καφές και... μια πινελιά πολυτέλειας τονίζουν για πολλοστή φορά τη θηλυκότητα που υψώνει σε βάθρο ο Laurent.

YSL χωρίς Laurent

Ο Στέφανο Πιλάτι αναλαμβάνει τη «διεύθυνση ορχήστρας» της αυτοκρατορίας που ίδρυσε ο εκκεντρικός Ιβ Σεν Λοράν. Μετά από αυτόν, δημιουργικοί διευθυντές της μάρκας είναι οι σχεδιαστές Hedi Slimane και Anthony Vaccarello.

Με τα χρόνια, όλοι τους συνεχίζουν επιδέξια την κληροδοτημένη σειρά: καθαρές γραμμές, λιτές, αλλά παθιασμένες και σέξι, ώστε να το βρίσκουμε ακόμα και σήμερα στα ρούχα, τα αξεσουάρ, τα διακοσμητικά προϊόντα και τα αρώματα της μάρκας που αγαπούν όλες οι γυναίκες.